OBRES
-
Projectes
-
El llenguatge//La_langue
-
Panòptic_frontera 601
-
Temps de Plom i Plata
- El projecte
- Les maletes kafkianes
- Banyuls – Portbou_muga 600
- Panòptic de Bentham
- Moments plata - Hospitalitat
- Moments plata - El poder de la imatge
- Moments plata - Ferida de (la) plata
- Moments plata - La innocència del mal
- Moments plata - Casa tomada polisémica
- Moments plata - Un gol per a sobreviure
- Retorn a casa
- Habitatges de La Seda
- En Residència-Antaviana
-
Plom-Plata
-
Un altre fi. LA RESTA
-
Polititzacions del malestar
- Optimització combinatòria
- Trilogia de la privadesa
- Antikeres
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Entrellibres-ales
- En la interior bodega de mi amado bebí
- Europa TV
- Naranjitas de la Xina
- Paisatge memòria
- Constel·lacions
- Missions desaparegudes
- Ferida de temps
-
Riu de la plata
- Gens d'aigua
-
-
Videos
- Introducció
-
Videoinstal·lacions
- Panòptic_frontera 601
- Les maletes kafkianes
- Kenosi- Anti-Keres
- Entrellibres-ales. Llibre de sorra
- Entrellibres-ales. Josefine
- Entrellibres-ales. Das Kind
- Domus Aurea
- Sibil·la
- Desig
- Ferida.Esbalaïment de Narcís
- Ferida. Llençol Sant
- Ferida. Madelaine
- Cardamom
- De la Pampa a Les Garrigues
- Europa TV
- Europa TV. L'espectador
- Correcció
-
Vídeos monocanal
-
Vídeo - documentals
-
Vídeo - poemes
-
Fotografies
-
Pintures
-
Dibuixos
-
Correcció
- CAPS.A.10
-
-
Edicions
Ferida.Esbalaïment de Narcís
Producció: MX Espai 1010
Durada: 5’17”
Realització: 2003
Master: mini DV
Formats: DVD
Sistemes: PAL
Color: si
Multicanal: no
So: no
Llicència: copyright
"Ferida" fa referència a tot el procés creatiu de Nora Ancarola al llarg de gairebé vint-i-cinc anys de producció, durant els quals la pintura ha tingut un protagonisme destacat. La introducció de nous mitjans de la imatge com la fotografia i el vídeo es constitueixen en una “ferida” metafòrica, en una, val a dir, intrusió irreverent, per tal com és crítica la manera en què procedeix a acomplir la representació.
Una característica d’aquest conjunt d’instal·lacions és la creació d’aquestes a partir de l’autoapropiació d’imatges d’obres anteriors. En certa manera, aquestes es disposen com un palimpsest, encara que en cada obra l’artista les organitza a partir d’una triple operació: la juxtaposició de les imatges, per capes, –això és el que dóna la sensació de palimpsest; la conjunció entre imatges, per interrelació, i el desdoblament d’aquestes per doble i triple reflexió a base de projeccions, vidres, miralls, un barroquisme que desplaça el lloc de la representació, en disloca la idea mateixa i provoca l’aparició de diferents llocs.
Tot això també empeny a desplaçar la mirada, que es multiplica. Mirar es torna inestable i això reforça la “ferida”, la fissura en el sentit, en entrar de ple en allò representat. Algunes imatges suggereixen símbols crístics, d’altres sorgeixen de l’exploració de mites clàssics, però de totes les obres emergeix un crit d’atenció cap a un món subjectiu i autobiogràfic, que s’actualitza i ens actualitza, ja que ens impulsa cap al reconeixement de la necessitat del mateix fet autobiogràfic. (extract del text de Lola Donaire)
Text per Lola Donaire